CartDin varukorg är tom!  

RIAD HOME Interior & Design

Köpvillkor

RIAD HOME har inget minimiorderkrav. Alla ordrar är välkomna. Du måste dock ha fyllt 18 år för att handla hos oss. Försäljning till privatpersoner inom Sverige.


Priser

Alla priser som anges är i svenska kronor och inkluderar moms. Alla varor säljs styckevis. Även om det finns flera varor på en bild, säljs de var för sig om det inte uttryckligen anges i varubeskrivningen att de säljs parvis eller i set. Vi förbehåller oss rätten att utan avisering ändra priserna i nätbutiken och reserverar oss för eventuella tryckfel/felskrivningar och slutsålda varor.

 

Betalningalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://checkout.klarna.com/legal/swe/sv-se/generic.html (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.

 

- Klarna Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. matvaror och/eller specialbeställda varor som beställts enbart för dig.

 

- Klarna Konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

 

- Kortbetalning/Certitrade

Du betalar med ditt Visa eller Mastercard via Certitrade/Euroline. All information är är krypterad med SSL - 128 bit. Pengarna reserveras på ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från du lagt din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt säkerhetsstandarden 3D-Secure.

Vid eventuella frågor gällande betalning eller återbetalning hänvisar vi till Klarnas kundservice.

https://www.klarna.com/se/kundservice

 

Frakt

Fraktkostnaden är 69:- om ej annat anges. Vid ordervärde överstigande 1200 kr bjuder vi på fraktkostnaden (med undantag för t.ex. möbler och tyngre produkter. Vid extra fraktkostnad meddelas ni detta). Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktbolaget.

 

Leverans

Varorna packas och skickas från RIAD HOME inom 1-3 arbetsdagar (helgfri måndag-fredag). Under högsäsong och vid kampanjer kan det ta längre tid. Därefter är leveranstiden med DHL ca 1-2 arbetsdagar inom hela Sverige. Dock förekommer mindre trafikerade orter, så kallade udda orter 3-4 arbetsdagar.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. I samband med godkänd beställning kommer en orderbekräftelse till den e-postadress du angett. Var därför noga med att skriva in rätt e-postadress. Var vänlig kontakta oss på info@riadhome.se om du inte fått någon orderbekräftelse. Kontrollera orderbekräftelsen och kontakta info@riadhome.se snarast om det är något som inte stämmer. Bekräftad order är bindande. Du aviseras via sms eller mail när du kan hämta ditt paket hos ditt DHL-ombud (DHL Service Point). DHL aviserar det mobilnummer eller mailadress som du angav vid din beställning. Var därför noga med att skriva rätt telefonnummer eller mailadress. Du får en påminnelse via sms och en avisering via brev efter 1 vecka.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till ditt ombud eller transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till ombudets eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Vid ev. skada måste du spara godsets originalemballage och adresslapp för att vi ska kunna se aktuellt kollinummer. Detta är nödvändigt för att vi ska kunna ersätta trasigt gods. Om eventuell tvist med ombudet eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med RIAD HOME. 

 

Avbeställ eller ändra order

Vill du ändra eller lägga till något på din order var vänlig kontakta RIAD HOME via mail och uppge ditt ordernummer. Det går inte att avbeställa eller göra några ändringar om din order redan har blivit packad.

 

Ångerrätt/Bytesrätt/Retur

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor och ej heller hygienprodukter och/eller delikatesser av hygieniska skäl). Varan returneras snarast till RIAD HOME, dock senast 14 dagar efter att du meddelat oss att du ångrar ditt köp. Du har rätt att försiktigt undersöka varan men varan måste lämnas tillbaka i oförändrat skick. Du får inte använda en vara eller hantera den på ett sätt som inte är nödvändigt. Gör du det kan säljaren kräva ersättning för varans värdeminskning. Ångerrätt/bytesrätt gäller dock endast om produkten returneras i originalförpackning med det skyddande material som var med vid leveransen. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. RIAD HOME lämnar ej någon garanti utöver tillverkarens garantivillkor. Om varan inte längre finns i lager betalar vi tillbaka varans värde. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Du står själv för frakten tillbaka till RIAD HOME och även för transportrisken. Om en vara skadas eller kommer bort då du sänder tillbaka den till oss, är du som kund ansvarig. Kontakta alltid RIAD HOME via mail info@riadhome.se och ange ditt ordernummer, namn och telefonnummer innan du skickar tillbaka varan. Se kontaktuppgifter nedan om varan ska returneras. RIAD HOME löser ej ut varor där överenskommelse inte har gjorts innan och löser ej ut varor som återsänts mot efterkrav eller postförskott. Varans värde betalas tillbaka, dock ej frakten.

 

Reklamation/Retur

RIAD HOME kontrollerar noggrant alla varor innan de skickas men skulle varan vara skadad eller om du fått fel vara eller antal var vänlig kontakta info@riadhome.se snarast (inom max 7 dagar) så vi kan åtgärda felet. Glöm inte att ange ditt ordernummer, namn samt telefonnummer. Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till ditt ombud eller transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till ombudets eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Vid ev. skada måste du spara godsets originalemballage och adresslapp för att vi ska kunna se aktuellt kollinummer. Detta är nödvändigt för att vi ska kunna ersätta trasigt gods. Om eventuell tvist med ombudet eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med RIAD HOME. Vid reklamation till RIAD HOME beskriver ni felet och bifogar bilder via mail. Om varan är felaktig returneras den i originalförpackning med det skyddande material som var med. Se kontaktuppgifter längre ner på sidan om varan ska skickas tillbaka. Ersättningsleverans sker i detta fall helt utan fraktkostnad för dig. Om varan utgått betalar vi tillbaka beloppet för varan. Skicka inte tillbaka något innan du kontaktat oss. Om en vara skadas eller kommer bort då du sänder tillbaka den till oss, är du som kund ansvarig. RIAD HOME löser ej ut varor där överenskommelse inte har gjorts innan och löser ej ut varor som återsänts mot efterkrav eller postförskott.

 

Retur/Återbetalning

Full returrätt inom 14 dagar, returfrakt betalas av kunden. Uppge bank- eller postgironummer för återbetalning. Om du har betalat med kort sätts pengarna in på kortet efter att vi har fått tillbaka och kontrollerat varorna. Varans värde återbetalas inom 14 dagar efter att vi mottagit och kontrollerat den.

 

Ej uthämtat paket

Hos DHL-ombud är liggetiden på försändelser 14 dagar. Paketet returneras därefter automatiskt till RIAD HOME. Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till RIAD HOME, så fakturerar vi dig 395 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Miljö

RIAD HOME tänker på miljön och försöker därför att återanvända emballage i det mån det är möjligt. Därför kan det hända att du inte alltid får din leverans i nya kartonger.

 

Produkter och bilder

Många av våra produkter är tillverkade för hand vilket gör dem unika, därför kan det skilja något i storlek och kulör på produkterna. Med tanke på detta i kombination med inställningarna på din dator kan vi inte garantera att bilderna exakt återger produktens verkliga kulör. Som kund ansvarar du för att på bästa sätt sköta dina produkter. Tänk t.ex. på att marockansk keramik i vissa fall kan läcka, alla produkter är inte helt vattentäta. Testa därför hur just din produkt klarar att t.ex. hålla vätska och komplettera exempelvis urnor vid behov med ett glas inuti eller ett underlägg för att undvika skador på underlaget. Vi ber er vid allergier att vara noga med att läsa innehållsförteckningen på delikatesser då vi i vår produktbeskrivning reserverar oss för eventuella skrivfel. Välkommen att kontakta oss via mail om ni har funderingar kring produkten så hjälper vi er på bästa sätt.

 

GDPR (Dataskyddsförordningen)

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i GDPR. Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än uppföljning av din beställning. (GDPR gäller fr.o.m. 25/5 2018 och ersätter personuppgiftslagen, PUL).

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Force Majeure

Vid force majeure är RIAD HOME befriade från att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om en underlåtenhet har sin grund i s.k. befriande omständigheter, enligt nedan samt om omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Befriande omständigheter anses vara bl.a. krig, naturkatastrof, myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner, varningar, försäljningsförbud, uteblivna eller försenade leveranser från leverantörer och underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses etc.

 

Kontaktuppgifter

RIAD HOME Interior & Design, Paddockvägen 16, 254 83 Helsingborg

info@riadhome.se

 

Övrigt

Bedrägeriförsök polisanmäls omgående.

Vid eventuell tvist följer vi allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

 

 

 

Drift & produktion:  Wikinggruppen